Raport Połączeń Telefonicznych w Google Ads

telefon

Raport Połączeń telefonicznych w Google Ads pozwala nam nie tylko mierzyć ile osób kliknęło w numer telefonu w naszej reklamie, ale także udostępnia dane na temat pierwszych 3 cyfr numeru telefonicznego z którego wykonane zostało połączenie, godziny połączenia oraz czasu trwania połączenia.

W ten sposób łatwiej jesteśmy w stanie zmierzyć, które z naszych działań powodują, że klienci częściej wykonują połączenia, a znając rezultat rozmowy dopasować tak plan działań aby wzmocnić te akcje, które są najbardziej efektywne i przynoszą wartościową sprzedaż/leady.

Działa to też oczywiście i w drugą stronę. Jeżeli dostajemy nadmierną liczbę telefonów w tematach, które nie są powiązane z naszą działalnością możemy spróbować szukać przyczyny właśnie w raporcie rozmów telefonicznych. Dzięki niemu łatwo jesteśmy w stanie połączyć daną rozmowę telefoniczną nie tylko z kampanią czy grupą reklam, lecz także z konkretną reklamą oraz konkretnym słowem kluczowym, które spowodowało wyświetlenie się danej reklamy.

Jak tam trafić?

Na dany moment raport ten osiągalny jest w Zakładce Raporty, gdzie jako pod zakładkę również klikamy raporty.

pic 1

Raporty w Google Ads

Pojawia nam się lista wstępnie zdefiniowanych raportów. Wybieramy wyświetl wszystkie.

pic 2

Raporty Zdefiniowane w Google Ads

A następnie przechodzimy do Rozszerzenia gdzie wybieramy Szczegóły Połączeń.

pic 3

Pojawia się nam raport

pic 4

Raport Połączeń Telefonicznych

A jeżeli którejś z danych nam brakuje to zawsze możemy zeedytować wyświetlane kolumny.

Kolejną przydatną cechą jest opcja Zaplanuj, która umożliwia z określoną częstotliwością wysyłanie na wskazany mail wyświetlanego raportu.

Raport Połączeń Telefonicznych

Podsumowując Raport Połączeń telefonicznych jest to idealne narzędzie dla każdego reklamodawcy, właściciel biznesu służące do sprawdzenia czy pieniądze wydawane na reklamę nie są potem marnotrawione. Co nam w końcu po połączeniach, których nikt w firmie nie odbiera lub które nie przynoszą sprzedaży.

Więcej:

Opis działania raportu na Stronie Google Ads

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *